dimarts, 5 de març del 2013

Situació:
Costa Brava – Alt Empordà
Punt de partida:
el Port de la Selva, 0 m.
Horari:
Dificultat:
Baixa
Recorregut:
Per pistes i corriols (camí de ronda). Inevitablement també passarem per trams urbanitzats.

·         Accés
Amb autobús fins al punt d'inici del recorregut. Temps aproximat del trajecte: unes 2 h.
L'autobús ens recollirà a Cadaqués per retornar a casa.

·         Itinerari
Cadaqués
24,00 kms.

·         Observacions
Amb aquesta excursió continuem l'itinerari iniciat l'any passat resseguint el litoral català des del seu extrem nord. Abandonem el GR 92 que també ens duria directament i per l'interior a Cadaqués i seguirem el GR 11 fins al Cap de Creus (amb alguna variant). A partir d'aquí per arribar a Cadaqués seguirem el camí de ronda.
Respecte la distància a recórrer, hi ha la possibilitat de fer una drecera que pot estalviar un parell de quilòmetres, just abans de dinar.

Des d’un punt de vista estrictament tècnic el recorregut és senzill i per persones habituades a caminar per muntanya no ofereix cap dificultat.
Què cal portar:
ü  Motxilla còmoda, per dur el pes ben repartit.
ü  Calçat lleuger, flexible, sòlid i resistent.
ü  Esmorzar, begudes i dinar. Al Cap de Creus farem un descans per menjar. Hi ha un bar-restaurant on podrem fer el cafè.
ü  És recomanable dur un impermeable així com roba d'abric adequada a l'època.
ü  Tot i que el desnivell és suau, per als qui pateixen a les baixades pronunciades, va molt bé un bastó -millor dos- per fer més segur el pas i no fer patir tant els genolls.
Comptem finalitzar l’excursió entre les quatre i quarts de cinc. Disposarem de temps lliure suficient per visitar la població i agafarem l'autobús a les sis per tal d'arribar a Sant Feliu sobre de les vuit del vespre.